sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Uusia aarteita kirjahyllyyn


Kävästiin tuossa viime lauantaina ystävän kanssa Suomalaisen kirjakaupan alennusmyynneissä poimimassa viimeisetkin alekirjat omiin hyllyihimme. Ja mikä tungos! Siellä sitä kierrettiin samoja kirjakasoja läpi moneen kertaan ja aina tuntui löytyvän jotain uutta ja kiinnostavaa. Siinä vaiheessa kun kädet alkoivat väsyä kirjapinojen kantelusta piti karsia osa aarteista pois, mutta ei sitä silti ihan tyhjin pussein kaupasta lähdetty. Mukaani tuli:

Anton Vamplew- Tunnista tähtikuviot
Michael Cunningham- Säkenöivät päivät
Eero Ojanen- Ajan filosofia
Claude Simon- Raitiotie
Leena Krohn- Valeikkuna

Jenny Downhamin Ennen kuin kuolen ostin jo pari päivää aikaisemmin eikä se tietenkään ollut alennuksessa, mutta hyllyn täyttettä sekin. Kyseistä kirjaa olen jo aloitellut lukemaan ja tähän mennessä tykännyt.

Tähtikuviokirjasta olen ehkä eniten innoissani, avaruus ja tähdet ovat loputtoman kiinnosavia asioita ja kukapa ei toivoisi osaavansa tunnistaa jotain muutakin kuin Otavaa taivaalta (tai ehkä se olen vain minä)? Kirja opettaa lukemaan tähtikarttoja, tunnistamaan tähtiä, tähtikuvioita ja tähtijoukkoja ja kaikkea muuta yhtä ihmeellistä. Vain 9e tuollainen kalleus, väkisinhän se oli ostettava. 

Joka tapauksessa, näihin opuksiin syvennyn nyt sitten tulevina viikkoina paremmin ja arvostelujakin koitan pukata sitä mukaa kun ne olen saanut luettua. =)

Ei kommentteja: